23948sdkhjf

Discountkæde vinder pris for opgør mod madspild

Rema 1000 har modtaget partnerskabs-prisen ved CSR Awards, der blev uddelt tirsdag aften i Holstebro.
Siden 2008 har discountkæden Rema 1000 arbejdet aktivt for mindre madspild.

Ved det stort anlagte CSR Awards show i Holstebro i går aftes blev kæden så hædret for sin indsats i tæt samarbejde med forbrugerbevægelsen Stop Spild Af Mad.

Ta’ 3, betal for 2. Sådan lyder flerstykstilbuddet ofte i supermarkederne, men ikke i Rema 1000. Siden oktober 2008 har kæden ikke haft flerstykstilbud i sine butikker, fordi erfaringer viser, at det fører til spild af mad hjemme hos forbrugeren.

Opgøret med mængderabatter og de øvrige initiativer i kampen mod madspild i samarbejde med Stop Spild Af Mad blev i går belønnet med CSR partnerskabsprisen ved CSR Awards i Holstebro.

Økonomi- og indenrigsminister Margrethe Vestager overrakte CSR prisen til Rema 1000 i overværelse af blandt andre Prins Joachim, tidligere FN generalsekretær Kofi Annan og udviklingsminister Christian Friis Back.

- Vi er selvfølgelig rigtig glade og stolte over at vinde prisen, og det bekræfter os i, at vi gør det rigtige. Da vi stoppede med mængderabatter i 2008 var der mange, der rystede på hovedet, for det var jo dårligt købmandskab at få forbrugerne til at købe mindre. Men vi kunne mærke, at det var det rigtige at gøre, og mange af vores kunder har også bakket os op i indsatsen. For mig er madspild et godt eksempel på vores koncept om discount med holdning, siger indkøbsdirektør Anders Rene Jensen, der var initiativtageren til at droppe mængderabatterne for fem år siden.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125